Návšteva žiakov zo slovanského gymnázia u nás.

07.06.2010 20:14

    Vo štvrtok 3. júna 2010 sa žiaci 3.D a 4.D nevenovali vyučovaniu podľa stanoveného rozvrhu. Ich triedy zívali prázdnotou a profesori, ktorí sa im mali venovať počas tohto dňa, si vychutnávali krátke chvíle voľna, tak vzácne v ich každodennom hektickom stereotype. A prečo tomu tak bolo? Ako už sám názov hovorí, našu školu navštívili študenti zo Súkromného slovanského gymnázia na Žitavskej ulici v sprievode ich pedagógovO program mali naozaj postarané, keďže sa im naši študenti plne venovali. Študenti bilingválnej sekcie sú každoročne „donútení“  písať výstupné testy z každého, im vyučovaného predmetu, aby sa zistila efektívnosť a celkový prínos tejto výučby. Po vzájomnej konzultácii s našou profesorkou matematiky a fyziky sme dospeli k záveru, že omnoho prijateľnejším riešením je spojenie príjemného s užitočným a tak podniknutie výstupného testu touto pútavou formou.

    Štvrtok sa začal trochu úmorným a vyčerpávajúcim čakaním na našich hostí, počas ktorého sme sa pripravovali na naše prezentácie a zároveň dekorovali okolie pre správne dopĺňanie nášho výkladu. Pre tento účel boli poskytnuté priestory 2. medziposchodia našej školy, na ktorom zároveň sídli aj kabinet matematiky a fyziky. Študenti boli podelení do tried podľa zamerania ich prác: laboratórium fyziky slúžilo na prezentácie a vedľajšie triedy boli zasvätené ako matematike tak aj fyzike. Ponuka prác bola naozaj pestrá. Naši „fyzici“ prezentovali crash testy, oboznamovali druhých o princípe fungovania srdca z diód, skladali origamizáhadne menili farbu hrnčeka z čiernej na bielu, telefonovali s pomocou plastových pohárov alebo skúmali zákonitosti zrýchleniaA zase naši „matematici“? Tí sa venovali fibonacciho postupnosti alebo skúšali logiku pomocou rôznych hier. Naši hostia prichádzali k jednotlivým stanovištiam po skupinkách, vyzbrojení jedine svojimi vedomosťami a papierom na zaznačenie počtu získaných bodov, ktoré udeľovali naši prezentujúci za správne zodpovedanie ich otázok vyplývajúcich z ich predošlej prezentácie. Väčšine sa darilo dobre, síce nás niekedy prekvapila ich nevedomosť pri triviálnych otázkach a neschopnosť komunikácie v ruskom jazyku, ktorá vyžadovala náš slovenský preklad. Príjemne nás zase prekvapil skvelý ruský akcent jedného zo zúčastnených, ktorý sa dá nadobudnúť jedine príbuzenstvom s rusky hovoriacim občanom, alebo drilom a neustálym zdokonaľovaním svojej ruskej výslovnosti.

    Pre zmenu prezentovala 3.D projekt vyhlásený spoločnosťou Enel – Po stopách energie. Prostredníctvom rôznych prezentácií a zaujímavých videí sprostredkovali problematiku energetických zdrojov a najmodernejších technológií využívaných vo vybranej krajine, ktorou sa stalo Rusko (aké nečakané pre študentov bilingválnej sekcie :) ). Väčšina prezentácií sa niesla v duchu nízkoenergetických domov, kde porovnávali normálny dom s energeticky nenáročným, a tak poukázali na zmysel ich využitia. Za tento projekt sa im podarilo získať prvé miesto za čo im úprimne gratulujeme.

              Celkovo hodnotím tento deň pozitívne z hľadiska alternatívnej výučby a zlepšovania našich jazykových schopností a určite naša škola podnikne aj v budúcnosti akcie podobného zamerania. Vďaka patrí vedeniu školy za uskutočnenie tohto podujatia a hlavne pani profesorke Kolkovej za jej čas, námahu a pomoc pri realizácii :)

 

Lucifuk


 

 

 

 

 

Share |